News Radio WOAI KTKR AM Sports
SpursReport.com

Go Back   SpursReport.com > SpursReport Fan Forums > Spurs and NBA Fan Feedback

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 04-10-13, 10:57 AM
Eddy from Austin's Avatar
Official SR Home Builder

Article by Manu talks about his injury, playoffs and contract (Spanish)

Sorry, I don't have time to translate it, but somebody else might.

Por Emanuel Ginóbili
10 de Abril de 2013 - 00:43

SAN ANTONIO.- Trato de mirar el lado positivo y pienso que mientras mis compañeros se van al fr*o de Denver yo estoy disfrutando de los chicos al sol. Para ellos soy siempre el mismo, no saben si estoy bien o mal, tampoco si gano o pierdo partidos. As* tiene que ser. Pero la verdad es que desde lo deportivo esto es un garrón, como cualquier descanso que no es por elección. Ya hab*a dicho que si ten*a otra lesión se me iba a complicar mucho y fue lo que pasó. Ahora estoy haciendo todo lo posible para poder llegar a los playoffs.

La lesión fue en una ubicación similar a la anterior, en el isquiotibial, pero esta vez en la pierna derecha. Estoy empezando a trotar, siguiendo cada paso como corresponde, pero me hicieron una ecograf*a y el desgarro está ah*, as* que lo que puedo hacer todav*a es limitado.

En mi situación personal, como es sabido, voy a ser agente libre cuando termine la temporada. En ningún momento, hubo chance de renovar antes. No hizo Tim el año pasado y no lo voy a hacer yo tampoco. En su momento dije que quer*a jugar dos años más, que creo que es lo más coherente. Estas cosas como la lesión joden bastante. No digo que tenga ganas de retirarme, porque no es algo grave. Pero uno no sabe cómo va a volver.

Cuando lo repaso fue un año más duro de lo habitual. Para m*, pero también para otros jugadores importantes del equipo. Stephen Jackson y Kawhi Leonard se perdieron más de 20 partidos, y Duncan y Parker, alrededor de 15. Tony, además, tuvo unos golpes y molestias que no lo dejaron jugar en los últimos partidos, igual que Boris Diaw.

Mirando todo esto, siento que es más meritorio todav*a seguir peleando por el N° 1 en la Conferencia del Oeste, que es claramente la más dif*cil, con muchos equipos muy competitivos. Superar los 55 triunfos ya es un logro importante (tenemos 57), y todav*a está la posibilidad de llegar a 60, algo que no muchos consiguen.

Igual, el uno no está asegurado. Tenemos cinco partidos y algunos bastante dif*ciles. Nos queda Denver afuera, Sacramento en casa, un back to back con Lakers y Golden State de visitantes, y el último con Minnesota en casa.

Por cómo está la lucha, muy pareja para definir los últimos puestos, ser 1 o 2 tampoco cambia mucho. El abanico de equipos en el cruce es grande. Pueden ser Houston, Utah o los Lakers. También Dallas, aunque es más dif*cil. Hasta podr*a ser Golden State. Toque quien toque va a ser dur*simo y la incertidumbre seguirá hasta el último partido. Por eso, hoy por hoy, lo que pensamos es en nosotros y casi no miramos quién puede ser el rival.

Entre tantos contratiempos, Pop está tratando de dibujar lo que viene, tratando de suplir las ausencias. Estamos bien, aunque no llegamos a los playoffs en el mejor momento de la temporada, como a uno le gustar*a.

El d*a que me lesioné en el partido contra los Clippers sal* por precaución, no imaginaba algo tan malo. Cuando los estudios mostraron que era un desgarro, fue un golpe duro. Fue bastante desmoralizador, porque si bien no estaba pasando por un momento del todo bueno en el juego, me sent*a muy bien f*sicamente. Los primeros cinco d*as fueron complicados, ahora ya estoy entusiasmado de nuevo, con ganas de volver para ayudar al equipo.
Old 04-12-13, 11:40 AM
BoneyTee73's Avatar
SpursReport Rookie

I'll try too translate it for you

[SIZE=+0]I try to look at the positive side and I think that while my colleagues go to the cold of Denver I am enjoying the guys at Sun. For them I am always the same, they don't know if I'm right or wrong, whether I win or lose matches. Thus, it has to be. But the truth is that from the sport this is a garron, as any rest which is not by choice. He had already said that if he had another injury I would complicate very much and was what happened. Now I am doing everything possible to get to the playoffs.*********

[SIZE=+0]The injury was in a location similar to the previous one, the ischio-tibial, but this time in the right leg. I am beginning to jog, following each step as it is, but I had an ultrasound and the tear is there, so I can still do is limited.*********

[SIZE=+0]In my personal situation, as you know, I'll be a free agent when the season is complete. In no time, there was a chance to renew before. Did Tim last year and not I nor do I. At the time I said that I wanted to play two more years, which I think is more coherent. These things like lesion **** enough. I'm not saying to have desire to retire, because it is not something serious. But one does not know how to return.*********

[SIZE=+0]When reviewing it was a harder year than usual. For me, but also for other important players on the team. Stephen Jackson and Kawhi Leonard missed more than 20 games, and Duncan and Parker, around 15. Tony, in addition, had some bumps and aches that would not let him play in recent matches, just as Boris Diaw.*********

[SIZE=+0]Watching all this, I feel that it is more meritorious to still continue fighting for no. 1 in the Western Conference, which is clearly the most difficult, with many very competitive teams. Overcome the 55 WINS is already a major achievement (we have 57), and is still the possibility of reaching 60, something that not many get.*********

[SIZE=+0]Still, one is not secured. We have five matches and some rather difficult. Outside Denver, Sacramento at home, a back to back with the Lakers and Golden State's visitors, and the latter left us with Minnesota at home.*********

[SIZE=+0]How is the fight, very couple to define the last posts, to be 1 or 2 does not change much. The range of equipment at the crossing is large. They may be Houston, Utah or the Lakers. Also Dallas, although it is more difficult. It could even be Golden State. Touch who touch is going to be very hard and the uncertainty will continue until the last game. For this reason, today, what we think is in us and we hardly look who can be a rival.*********

[SIZE=+0]Among so many setbacks, Pop is trying to draw what comes, trying to fill the absences. We are well, although we never got to the playoffs at the best time of the season, as one would like.*********

[SIZE=+0]The day I was injured in the match against the Clippers I went out as a precaution, not imagined such a bad thing. When studies showed that it was a tear, it was a hard blow. It was quite demoralizing, because even though I was not hanging by a quite good time at the game, I felt very well physically. The first five days were complicated, now I'm excited again, wanting to go back to help the team*********
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 04-12-13, 11:43 AM
BoneyTee73's Avatar
SpursReport Rookie

Well that sucked

Well I tried, LOL
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 04-12-13, 06:21 PM
Guille's Avatar
SpursReport 2010 And 2014 Pick The Winner Champion

When read in Spanish I´m much more optimistic than reading the translated version. Mostly due to tone. He´ll be back and ok sooner rather than later but he´s a bit frustrated about being out.
Old 04-12-13, 10:05 PM
tabspur's Avatar
SpursReport Rookie

I cannot watch us play, and think anyone believes we have any kind of a chance to win in the play offs without Manu.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules